06-11-2017

Samenvatting event oktober 2017

Oktober stond in het teken van het event 'Ontmoeten en Inspireren' dat gehouden werd op 25 oktober in Leerhotel het Klooster te Amersfoort. Ondanks dat het wel wat drukker had mogen zijn, wellicht speelde de herfstvakantie toch parten, kijken we terug op een leerzame dag waarin we veel gegevens, ideeën en kennis hebben kunnen delen. Onderstaande onderwerpen zijn tijdens het event ter sprake gekomen en willen we graag samengevat met jullie delen.

Bekende naam

Al sinds mei 2017 werkt Pierre Heesakkers op de achtergrond mee om de organisatie van Blue Sky mediators verder vorm te geven. Tijdens het event heeft hij zich aan de aanwezigen voorgesteld en zijn visie op de toekomst van het platform gegeven. Rond de vakantieperiode heeft hij alle aandelen van Blue Sky mediators overgenomen van de oprichters zodat zij zich meer kunnen richten op hun hoofdtaken. Maarten Saris houdt zich bezig met de New Business strategie van Blue Sky, Nick Rooijakers is als mediator werkzaam binnen het werkveld en ventileert belangrijke informatie terwijl Aike de Jongste als deskundige op het gebied van digitale informatiesystemen werkzaam is in de back-office. Voor de mediators verandert er helemaal niets, behalve de intensivering van de berichtgeving op sociale media en reclame-activiteiten.

Hou de regie in eigen hand

Alle drie de sprekers konden zich uitstekend vinden in de titel van de lezing van Notaris en nalatenschapsmediator Mr. M. Kessels. Deze gaf tijdens het event een duidelijke uiteenzetting van de noodzakelijke aspecten rondom erfenissen en familieverhoudingen. Wanneer je van tevoren geen testament vastlegt regelt de wet de erfenis. In zijn lezing kwamen zaken als erfgenamen, erfbelasting, vrijstellingen, vermogensberekening, voogdijschap en bewindvoerders aan bod. Het zou te ver voeren om alles te verwoorden maar de conclusies willen we u niet onthouden: een levenstestament kan teleurstelling voorkomen wanneer geschonken moet worden maar de ouder kan dit zelf niet meer doen. Verder laat het zich aanzien dat de regelingen nog niet stabiel zijn. Laat u zich dus regelmatig door de notaris voorlichten over de ontwikkelingen. Zo niet, dan komt de kennis van een nalatenschapsmediator erg van pas.

Event pierre

Maarten Saris sloot aan bij het thema door het belang voor iedere mediator van personal branding te benadrukken. Het op de juiste wijze op de kaart zetten van jezelf als mediator binnen je deskundigheid is al een hele opgave op zich. Met de juiste inzet en het geloof in het uitgangspunt 'wees echt, wees puur' gaat een inspanning over van verkopen van jezelf naar aantrekkingskracht. En dat hoef je niet alleen te doen. Teamwork gaat daarbij over op dreamwork. Blue Sky is daarbij een van de geëigende kanalen.

Wim Gramsma tenslotte legde het accent op het belang van de customer journey, de achtbaan van emoties tijdens het proces van klant worden, klant zijn en klant blijven. Dat geldt voor zowel de mediators van Blue Sky als voor Blue Sky mediators als organisatie. Gelardeerd met voorbeelden uit de reiswereld nam hij ons op ludieke wijze mee naar de aspecten van de klantenreis. Een van de conclusies: uit onderzoek door Defaqto research bleek dat 55% van de consumenten bereid is meer te betalen voor een betere klantervaring.

Op naar de 300

Om het platform van Blue Sky mediators bekendheid te geven en vindbaar te maken in Nederland is een vooraf vastgesteld aantal mediators dat zich kan profileren een belangrijk gegeven. Mensen die op zoek zijn naar een mediator moeten een keuze hebben uit meerdere mediators, dat bevestigt juist de kracht van een platform. Tevens willen we exclusief blijven zodat jij als mediator ook daadwerkelijk gekozen wordt uit het aanbod. Iedere maand komen er mediators bij, helaas vallen er ook mediators af. Vaak blijkt het ontbreken van leads de belangrijkste reden te zien, terwijl dat niet het hoofddoel is van Blue Sky mediators. Vanaf de lancering van het platform in februari schommelen we op dit moment rond de 80 mediators van het maximale aantal van 300 mediators dat aangesloten kan worden. Het streven naar een afgewogen schaalgrootte kan alleen wanneer we dit samen doen. Door gezamenlijke groei kunnen er nog meer marketingbestedingen vrijgemaakt kunnen worden voor naamsbekendheid en vindbaarheid van Blue Sky mediators. Daarbij is het toch aangenamer bekende mediators naast je te vinden. Samen staan we sterk.

Radio 1

Wij doen aan onze kant het optimale om Blue Sky mediators bekendheid te geven en ons merk te laden. De website en de sociale media zijn hierbij vanzelfsprekendheden. Ook Above the Line, media gericht op de massa, gaan we middelen inzetten als keuze uit de marketingmiddelen die ons ter beschikking staan. We starten in de maand december met een campagne waarbij Blue Sky mediators gedurende 2 weken iedere dag te beluisteren zal zijn op Radio 1 met een spot van 20 seconden. Terwijl je deze nieuwsbrief ontvangt zijn we bezig met de productie ervan. Reclame slaagt alleen bij herhaling zodat we in de maanden februari/maart een vervolgcampagne zullen inzetten. Het hoofddoel bij de radiocampagne is het vergroten van de naamsbekendheid. Binnen het uitzendschema worden de radiocommercials verspreid over de dag uitgezonden.

Radio1